luni, 31 martie 2014

In Alpii Transilvaniei

Perioada: 21-23.03.2014
Participanti: Alex, Bogdan O, Bogdan G, Cami, Corina, Cristina, Cristiana, Marius, Nico, Petre, Radu V
Zona Balea, Muntii Fagaras


Pe toate siturile de meteo pe acest weekend arata vremea perfecta. Cum sa nu profitam de ocazie? ne organizam joi la club si pana la urma suntem 8 persoane din Oradea si mai vin Cami, Alex si Radu din Cj.
Ne propunem sa ajungem la Balea Cascada vineri seara ca sa putem lua sambata dimineata prima telecabina. Planul e sa dormim ca si alta data pe terasa hotelului Balea cascada, dar de asta data nu ne iese asa ci chiar mai bine :) ... ajungem sa dormim in holul de langa centrala termica a hotelului. Macar asa vom reusi sa ne odihnim mai bine.


Majoritatea colegilor sunt cu schiuri de tura. Suntem 4 persoane care am venit "fara". Pentru ca ceilalti trei colegi nu aveau schiuri hotaram inca de acasa sa luam tot materialul pentru o mica tura de initiere in alpinism de iarna, asa macar compensam lipsa schiului :)


Sambata dimineata suntem matinali, ne trezim la 7 (de fapt Marius se asigura ca ne trezim :) si la ora 9 suntem in fata randului la telecabina. Cami, Radu si Corina raman in urma asa ca vor urca cu urmatoarea. Pana ajung ei macar noi ne instalam corturile. Alex, Bogdan si Marius sapa "fundatie" la cort pana eu reglez coltarii echipei mele. Vom sta cu cortul in caldarea Balii, langa cabana Salvamont Sibiu. 


Instalam corturile si o luam la pas catre saua Doamnei cu coborare pe valea Doamnei. Ma uit cu nesat cand ajung in saua la Creasta Balii. E in planul meu de vara aceasta.


Vremea e perfecta. Ne afundam un pic in zapada dar e suportabil. Colegii mei sunt inca traumatizati de cand am innotat in urma cu aproximativ o luna in zapada din creasta Retezatului Mic.


Un pic deasupra lacului instalam atelierul de scoala si facem exercitii de deplasare cu coltari/iolet/coarda + amaraje in zapada. Pana ne jucam noi se intorc colegii plecati la schi. Cand ajungem in dreptul caldarii superioare a Doamnei ma uit la urcarea in creasta care e la concursul din 12 aprilie la Concursul Ski Alpinism Race Ma bate gandul sa ma duc, chiar pare interesant.


.E foarte multa lume pe vale la schi. Nu suntem singurii care am vazut prognoza :)


Soarele e atat de puternic incat chiar daca ne-am dat cu crema de protectie spre seara deja incep sa se vada repercusiunile turei. 

Ziua se incheie cu o competitie de ping - pong la cabana Salvamont si incursiune la Cabana Paltinul unde povestim pana pe la ora 23.00. Temperatura e destul de ridicata, spre dimineata a ajuns la -5 grade asa ca in cort si in sacul de puf e numai bine :)



Duminica vizitam Hotelul de Gheata si apoi trecem prin tunel de cealalta parte a Fagarasului. 
Vrem sa coboram la Balea cascada pe jos asa ca nu ne intandem mult si pe la ora 13.00 o luam la vale.



Daca cineva m-ar intreba cum arata Paradisul pentru mine cu siguranta nu mi l-as putea imagina decat ca un munte pe timp de iarna.

Pentru ca Corina sa ajunga insa la afirmatia: asta a fost cea mai aventuroasa tura din viata ei mai exista o partea a turei inca nepovestita :)

Transfagarasanul in extrasezon turistic

Dupa ce taiem curbele transfagarasanului si ajungem la partea de sosea admirand bolovanii cazuti Bogdan G ne uimeste cu afirmatia: asta-i ori caine ori urs!

Pfff!!!! In agitatia noastra ne vede si el bineinteles si din fericire o taie spre padure speriat. Pe noi nu ne-a convins cu fuga lui asa ca continuam sa facem galagie. Imi aduc aminte de fluierul de la rucsacul Deuter asa ca-mi asurzesc colegii. Nico scoate pioletul, just in case :) 
Din pacate n-am reusit sa-l imortalizez pe mos Martin in nicio fotografie.

Ajungem la Oradea abia dupa o pana in apropiere de orasul Stei. La ora 23.30 dormim rupti.
S-a mai dus un weekend minunat :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu