sâmbătă, 9 iunie 2012

Perioada 1-4.06.2012
Participanți: Anca, Cristina, Marius, Mircea, Potyi
Zona: M-ții Trascău: Cheile Aiudului + Peștera Huda lui Papară

Se anunță weekend prelungit. Ne vedem joi la ședință ca de obicei pentru a stabili ce facem. Nu prea ne sincronizăm unii cu alții pe weekend. Am vrea o parte la Roșia, o parte la cățărat în Cheile Aiudului. Nu prea prinde ideea doar cu cățăratul așa că Potyi aruncă o momeală pentru speologi: Huda lui Papară. Mmmmm. Altfel sună. Nimic concret însă, așa că rămân cu bagaj de Roșia și plecare de sâmbătă.

În drum spre Beiuș mă sună Marius că mergem în Trascău. Aș putea să zic nu??? Nici gând. Am mai fost o dată la intrare la Huda lui Papară. Doar gândul că ne vom bălăci în stil Șura Mare îmi face o poftă nebună să merg în tura asta.

Mă recuperează deci echipa sâmbătă dimineața din Beiuș și o luăm spre valea Arieșului, apoi Rimetea și Cheile Aiudului. Ajungem în jur de 12 la locul decis ca fiind de campare pt noi. Prima impresie...nu-mi place aici. Sunt obișnuită mai degrabă în zone mai retrase. Aici pereții sunt la marginea drumul național...
                                                                                                      SuperPotyi
 Ne împărțim în echipe. Marius are 2 semicorzi așa că vom face echipă de trei...Ancuța, Marius și cu mine. Potyi și Mircea vor forma a doua echipă. Ne uităm pe documentația adusă de Potyi și ne alegem un traseu în Colțul Cetății-Fisura Tisei. Potyi și Mircea se hotărăsc de încălzire să o ia spre Poligonul vechi la trasee de escaladă.
                                                         SuperMircea
Din greșeală noi intrăm în alt traseu care ne cam depășește, mai ales că n-am făcut încălzire și în loc de 3LC – 4A/5- (Fisura Tisei) intrăm în traseul Tiselor 4LC – 5A/6+.
                                                                                                     Fetele :D
Faptul că am intrat în traseul greșit nu-l deducem decât spre seară așa că mergem demoralizați la Poligon cu gândul să luăm exemplul băieților și să ne încălzim. Facem o serie de trasee de la 5+ la 7-, eu personal manșă. Îmi ies și vreo 2 cap dar nu la liber. Potyi e în formă maximă, la Mircea se lasă cu urlete, la Ancuța cu zâmbete, fiecare ne exteriorizăm cum ne vine. Traseele făcute sunt: Don’t Worry 20m VII-; Gipsy 20m VII-; Miel Gibson 20m VIII; Be Happy 20m VII-; Ugly 15m VI
                                                   încercăm să ne facem un plan pe mâine
Pe la 8 seara ne îndreptăm spre locul de campare, trebuie să montăm corturile. La 22,30 toată lumea la somn, avem planuri mari pe mâine.
                                                                               Locul de campare

Echipa 1 – Potyi și Mircea vor face traseul „Amurgul 4LC 3B / V+ ” în Colțul Vilii.
Echipa 2 – Anca, Cristina, Marius – traseul fetelor 5LC 2A / IV- în colțul Diacului. Ulterior am văzut pe site-ul oficial al zonei că traseul apare ca fiind nepracticabil. Nouă ....nu ni s-a părut în mod deosebit.

Cu puțină atenție în unele zone, unde după cum zice Marius – n-ai voie să cazi :D și cu puțin tupeu din partea capului de coardă (Marius) e ok.

Noi l-am făcut traseul din șase lungimi, deoarece creasta este destul de crenelată cu unele zone de descățărat și traversări și am considerat pentru siguranța noastră că este mai ok așa.

Traseul nu este foarte dificil, după cum arată și gradul, dar este spectaculos. L-am făcut mai mult și pentru antrenament în vederea parcurgerii unor creste din Făgăraș care le avem în plan.

Ciudată experiență, la baza peretelui erau niște turiști cu cortul, așa că toată ziua am cățărat pe tot felul de muzică, acceptabilă cât de cât..și cu dansatori..în special băieți :D.

Îi vedem pe băieți în colțul Vilii. Se mișcă bine, astfel că în a cincea lungime îi auzim piuindu-ne de la șosea. Se duc spre peretele Bogza.
                                                                                                         Echipa 2
Parcursul traseului ne-a luat cam 4-5 ore. Retragerea o facem pe lângă intrarea în traseul Creasta Aiudenilor, care teoretic a practicabil, comform site-ului http://www.cheileaiudului.ro.

Ne îndreptăm și noi spre Peretele Bogza. Îi găsim pe băieți la unul din trasee, unde pe lângă asigurări au mai găsit un șarpe.
                                                                                    Peretele Bogza
Nu mă tentează deloc manșa care au pus-o la traseul cu șarpe și merg să identific intrările în celelalte trasee. Impresionant perete.

Hotărâm să mergem la Colțul Vilii, aici vă fi umbră, care ne face cu ochiul. Facem și noi prima lungime din traseul Amurg (3B / V+ ).
                                                             Anca în traseul Prieteniei - Colțul Vilii
Mi se pare chiar foarte bine asigurat. Mai facem apoi și prima lungime din traseul Prieteniei (3B/V- ).
                                                                                                        La Bolovan
Merg apoi cu Mircea și Potyi, până se mai dau și Anca cu Marius pe Prieteniei la zona numită La bolovan. Identificăm un VI-, destul de prost asigurat și încă două, Nașu VIII+ și Harlem (IX ). Cel de-al doilea ne lasă cu gura căscată, facem tot felul de presupuneri despre abordarea lui.

La corturi, ne așteaptă niște turiști care și-au făcut foc lângă noi. Foarte amabili ne lasă și lemne. Le mulțumim.

Dimineață, Potyi își încearcă norocul, ne propune să rămânem și azi la cățărat :D, dar nici o șansă.
                                                           Zonele Colțul Cetății + Poligonul Vechi
Poate eram mai câștigați, dar nu aveam de unde să știm...că apa era mult prea mare să putem intra. Bănuiam noi că am putea avea o problemă...dar tocmai din acest motiv amânasem tura pentru luni, să mai scadă apele.

Ne îndreptăm spre comuna Sălciua, sat Sub Piatră. Ne luăm neoprenele și când ajungem la cascada de 8 m constatăm că nu putem urca...

Ne mai distrăm un pic, dacă tot suntem cu neoprene, sărim de pe un bolovan și hotărâm să mergem să vizităm altceva.
                                                                                       Probleme tehnice :D
Cascada Pătrăhăițești rămâne obiectivul nostru. Zona foarte frumosă (în apropiere de Arieșeni- Gârda), destul de ușor accesibilă, o recomand cu căldură. Inclusiv pentru ture cu bicicleta.

O tură foarte faină. Am văzut niște zone noi, am rămas cu multe trasee necățărate, restanți deci sigurrrrrrrr revenim, poate în număr mai mare :D